Onze werkwijze

Wat gebeurt er als uw hulpvraag bij de Kap binnenkomt?

Eerst wordt beoordeeld of uw vraag bij ons op de juiste plaats is. Als dit het geval is worden uw vraag en persoonlijke gegevens geregistreerd. Daarna wordt uw vraag in behandeling genomen. 

Afhankelijk van de soort vraag zal er eerst een vrijwillige coördinator op huisbezoek komen. Hij/zij bespreekt met u wat uw wensen en wat de mogelijkheden zijn. Op basis hiervan maakt de coördinator een match met een vrijwilliger. Na kennismaking maakt u samen afspraken en kan de inzet beginnen.

Bij kortdurende of eenmalige hulpvragen, bijvoorbeeld vervoer, een klusje of tuin, wordt er direct een vrijwilliger ingezet. Na het in behandeling nemen van de hulpvraag zal een vrijwilliger contact met u opnemen om verder af te spreken. 

 

Privacy

Wij respecteren uw privacy en zullen nooit uw persoonlijke gegevens aan derden geven. Onze vrijwilligers hebben geheimhoudingsplicht. Om de privacy van onze vrijwilligers te beschermen geven wij geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens. Als een afspraak niet door kan gaan kunt u dit melden bij de Kap. Wij zorgen ervoor dat de vrijwilliger op de hoogte wordt gebracht.