Onze werkwijze

Je hebt een hulpvraag bij de Kap aangemeld. Hoe gaat het nu verder?

Eerst beoordelen we of je vraag bij ons op de juiste plaats is. Als dit zo is worden je hulpvraag en persoonlijke gegevens geregistreerd en nemen we je vraag in behandeling.

Bij kortdurende of eenmalige hulpvragen, bijvoorbeeld vervoer, een klusje of tuin, wordt er direct een vrijwilliger ingezet. De vrijwilliger neemt dan contact met je op om verder af te spreken.

Bij hulpvragen die langere tijd duren komt een vrijwillige coördinator eerst op huisbezoek. Afhankelijk van jouw wensen en de mogelijkheden zoekt de coördinator een vrijwilliger die bij jou past. Na de kennismaking met de vrijwilliger maken jullie samen verder afspraken. De vrijwillige coördinator zal zo nu en dan informeren of alles naar wens verloopt. Je kan bij hem of haar ook altijd terecht met vragen.

Als je hulpvraag niet bij het werk van de Kap past proberen we je zo goed mogelijk door te verwijzen naar een andere (vrijwilligers)organisatie. Onze medewerkers zijn goed op de hoogte van de mogelijkheden in Apeldoorn.